Persbericht Pickleball

Het nieuwe populaire spel, overgewaaid uit Amerika, is een mix van badminton, tafeltennis en tennis. Op zaterdag 23 maart geeft een trainer op de tennisbaan van Usquert een gratis clinic. Iedereen is van harte welkom, ook niet-leden van de vereniging. Tenniservaring is niet nodig.

Na Padel is Pickleball hard op weg om een nieuwe rage te worden in tennisland. In de Verenigde Staten is het zelfs de snelst groeiende sport. Ook in Nederland schieten de Pickleball-banen sinds kort uit de grond. TC Usquert bijt in de provincie Groningen de spits af. Het is de enige club in Noord-Groningen met harde banen en juist die zijn geschikt voor pickleball. Op gravel of kunstgras is de sport niet mogelijk.

Pickleball wordt gespeeld op een veld zo groot als een badmintonveld, maar dan met een laag net. De sport wordt gespeeld met grote, hoekige tafeltennisbatjes. Het mooie is dat Pickleball laagdrempelig en toegankelijk is voor iedereen, mede door de lagere balsnelheid dan bij tennis. ,,Het gemak waarmee je een redelijk speelniveau bereikt, is bij Pickleball veel groter dan bij tennis. Daarom is de sport zo enorm populair”, vertelt Anne van Twillert, bestuurslid van TC Usquert. Leden van TC Usquert hebben begin dit jaar voor het eerst Pickleball gespeeld en zijn razend enthousiast.

De Hollandscheveldse Tennis Club in Hoogeveen was vorig jaar mei de eerste locatie in Noord-Nederland met officiële Pickleball-banen. Dat heeft voor veel aanwas van nieuwe leden gezorgd. Ook TC Usquert hoopt op nieuwe leden uit de wijde omgeving.

Van Twillert: ,,Pickleball spelen we buiten op onze eigen tennisbanen, waarop de omlijning van het Pickleballveld is aangegeven. Het verplaatsbare net zetten we neer als we gaan spelen. We beschikken over meerdere netten, speciale ballen en Pickleball-paddles of batjes. Men hoeft dus niet zelf materiaal aan te schaffen. Doe wel sportschoenen aan.”

De clinic wordt gegeven door Pickleball-trainer Michiel Mulder en begint om 10.30 uur. Aanmelden kan via secretaris@tennisclubusquert.nl.