Momenteel nog geen training mogelijk in Usquert

Er is op dit moment een (landelijk) lerarentekort.

Opleiding Tennisleraar A sept 2023-2024

Ken je iemand, een lid/speler/familie/kennis/buurjongen (liefst niveau 6 of hoger, hele goede 7 kan eventueel ook) die graag tennisleraar wil worden, wijs deze dan op de mogelijkheid. Alle informatie over de A-opleiding vind je hier: A-opleiding tot tennisleraar | Leraren (centrecourt.nl)

Samenwerking training

Totdat er voor elke vereniging weer een leraar beschikbaar is zal onderlinge samenwerking een goed alternatief zijn om zoveel mogelijk spelers die lessen willen volgen ook lessen aan te kunnen bieden.

Je kunt bijvoorbeeld in Warffum, Uithuizen of Winsum lessen volgen (mits er voldoende beschikbare plekken/uren zijn). Als hierover onderling afspraken gemaakt kunnen worden is de enige impact voor een speler dat deze voor de lessen een dorp verder moet. Voordeel is vaak ook dat je lessen beter op leeftijd en niveau kunt indelen als je samenwerkt.

Samenwerking competitie

Voor competitie geldt dit ook: teams kun je beter op leeftijd en niveau indelen als je samenwerkt met meer verenigingen. Voor jeugdleden wordt géén extra bondsafdracht berekend om ook hier eventuele financiële drempels weg te nemen.

Op initiatief van Jeanet Woldring is er in 2023 een samenwerking tot stand gekomen met de tennisclubs van Baflo (TC Baflo), Middelstum (Mentheda), Eenrum (Odivia) en Usquert (TC Usquert). Onder de naam ‘Hodgepodge’ (allegaartje) heeft een samengesteld damesteam uit bovengenoemde dorpen meegedaan aan de landelijke voorjaars- en najaarscompetitie van de KNLTB. Zij speelden onder de vlag van Odivia.

Paulien, Noor, Stien en Jeanet. Dineke O, Dineke G en Titia ontbreken op de foto