Vereniging

Geschiedenis

Onze tennisclub TC Usquert behoort tot een van de oudste tennisverenigingen van Nederland. De club werd opgericht op 1 augustus 1907.

Hoogtepunten

Hoogtepunten van onze vereniging waren o.a. de vieringen
van het vijftig- en honderdjarig bestaan. Het vijftigjarig jubileum werd onder meer gevierd door het overhandigen van de Bondsvlag door de heer Wilton, de toenmalige voorzitter van de KNLTB, die hiervoor speciaal naar het hoge noorden was afgereisd. Het honderdjarig bestaan in 2007 werd eveneens uitbundig gevierd met o.a. een bomvol jubileumweekend.

Aanleg duurzame ledverlichting

Een ander hoogtepunt was de aanleg van duurzame ledverlichting in 2016. Sindsdien kunnen leden van een van de oudste Nederlandse tennisclubs ook bij kunstlicht een balletje slaan. De stroom die daarvoor nodig is, wordt opgewekt door zonnepanelen die in het voorjaar van 2019 op het dak van de kantine geplaatst zijn. Aangezien TC Usquert jaarlijks via Gaslicht.com een energiecontract afsluit, zijn we duurzaam bezig en besparen we fors op onze energierekening.

Primeur met nieuw initiatief in 2024!

Nu, anno 2023 is het nog altijd goed vertoeven op onze hardcourt tennisbanen. Dat betekent altijd spelen: op de bonnefooi, tossen, lessen, competitie spelen of lekker met het gehele gezin, dat kan allemaal op de banen van TC Usquert!

En….weet je wat zo mooi is? In 2024 hebben we een primeur met de nieuwste racketsport. Bij uitstek geschikt om op onze banen te spelen. Binnenkort meer!