Tennissen mag weer

Goed nieuws! Na de jeugd mogen nu ook volwassenen vanaf 11 mei weer buiten tennissen.

Dubbelen mag weer

Vanaf 20 mei mag er ook gedubbeld worden door volwassenen van 19 jaar en ouder, 4 spelers per baan. Mits gecontroleerd en met 1.5 meter afstand.

De KNLTB geeft aan dat verenigingen dit aan hun leden kunnen communiceren nadat ze deze versoepeling hebben afgestemd met de gemeente.

Hoe zit het met de jeugd t/m 18 jaar?

Dit blijft nog hetzelfde. Dat wil zeggen dat er een toezichthouder nodig is. Zie de wijzigingen voor jeugd in fase 2 vanaf 11 mei op de website van de KNLTB.

Wat zijn de regels tijdens het dubbelspel?

Er dient altijd 1.5 meter afstand gehouden te worden. Dit geldt zowel tijdens het tennissen als ook naast de baan. Let hierbij ook op de volgende richtlijnen:

• Ga tijdens het tennissen/padellen niet dichtbij elkaar zitten (bankje/stoelen)
  • Geef geen high fives
  • Wissel van baanhelft met de klok mee
  • Maak geen gebruik van de scoreborden op de baan
  • Houd altijd minstens een racketlengte afstand

Terras en clubhuis blijven nog gesloten

Het clubhuis en terras moeten nog gesloten blijven tot 1 september. Het Outbreak Management Team (OMT) bekijkt de mogelijkheid of sportkantines per 1 juli weer open mogen.
Lees hier de laatste update van de maatregelen van de overheid.

Hoe zit het met clubactiviteiten?

We mogen t/m 2 augustus interne wedstrijden/wedstrijdvormen op de vereniging organiseren. Uiteraard binnen de geldende richtlijnen. De KNLTB: “Je kunt hierbij denken aan tenniskidstoernooitjes, een toss-avond, een laddercompetitie of clubkampioenschappen.”
Bij de veelgestelde vragen geeft de Bond aan dat we binnenkort meer informatie ontvangen over het organiseren van interne wedstrijden, zoals stappenplannen en een toolkit.

Clubkampioenschappen TC Usquert

Het bestuur heeft besloten voorlopig geen clubkampioenschappen te organiseren, tenzij terras en clubhuis vervroegd open mogen.

Toss-avonden

Aangezien we graag weer toss-avonden willen organiseren, hebben we hiervoor een verzoek ingediend bij de gemeente. Zodra we reactie ontvangen, laten we dit uiteraard z.s.m. aan de leden weten.

KNLTB Competitie 2020

De competitie die vanaf september gespeeld wordt, heet de KNLTB Competitie 2020. De inschrijving voor de KNLTB Competitie 2020 wordt opnieuw opengezet, waardoor ook nieuwe teams kunnen worden gevormd en aangemeld. De competitiesoorten en klassen vanuit de Voorjaarscompetitie worden één-op-één overgenomen naar de KNLTB Competitie 2020. Nadere info volgt z.s.m. Klik hier voor de speeldata van de KNLTB Competitie 2020.

Jeanet Woldring-Droper, namens het bestuur.