Stand 2-2 na 2 wedstrijden damescompetitie

Onder barre weersomstandigheden speelden we onze eerste competitiewedstrijd op 5 april op de thuisbanen. Totaal verkleumd trachtten Hanneke, Atie, Anne en Jeanet de tegenstanders uit Appingedam te verslaan. Karen was de 5e speler die vanwege haar nog niet geheelde hielblessure slechts 1 wedstrijd zou spelen. Narda was de eerste wedstrijd niet van de partij.

Hoewel Hanneke en Atie er tegen moesten knokken en een grote achterstand moesten wegwerken, wisten ze de wedstrijd te winnen. Op de tweede baan wonnen Anne en Jeanet de 1e set, maar toen ging het faliekant mis… Anne viel en kermde van de pijn; dusdanig dat de tegenpartij vond dat 112 gebeld moest worden! Na deskundige inspectie van onze ‘personal fysiotherapeut’ bleek dat gelukkig niet nodig, maar van verder spelen was geen sprake meer. Stand na opgave dus 1-1.

De tweede damesdubbel werd vervolgens gespeeld door Hanneke/Atie en Karen/Jeanet.  Hanneke en Atie hadden de smaak te pakken en wonnen wederom; Karen en Jeanet moesten het punt na een spannende pot helaas weggeven. Uiteindelijk werd het dus 2-2.

In de kantine warmden we ons wat op bij de kachel met ontdooide soep en Friese appeltaart. Arme Anne kon nog geen stap lopen en werd achter op de fiets van Karen naar huis gebracht. De 2e wedstrijddag kon ze wel op haar buik schrijven…

Tweede wedstrijddag: uit tegen Schildwolde

We togen met zijn 4-en naar Schildwolde (zonder Anne) waar we vorig jaar ook al tegen gespeeld hadden. Bekende (gravel) baan, bekende gezichten. Er was beter weer voorspeld dan de 1e keer, doch het zonnetje liet zich niet zien en de topjes en korte broeken bleven in de tas!

Jeanet en Hanneke verloren de partij met 6-3 en 7-5 van vrij sterk spelende Wijchelheimers. Atie en Karen wonnen de eerste set nipt met 6-7 en de 2e overtuigend met 2-6. Weer een gelijke stand dus.

De tweede damesdubbel werd gespeeld door Atie en Narda: verloren met 6-3 en 6-2. Hanneke en Jeanet grepen nu hun kans en wonnen met 4-6 en 3-6. Einduitslag 2-2. We werden getrakteerd op lekkere poffert en soep!

We staan nu op de 4e plek met 4 punten uit 2 wedstrijden. Aloe 1 uit Zuidbroek staat bovenaan met 7 punten. Ready-Scheemda en ’t Fivelpunt op een gedeelde 2e en 3e plek met 5 punten.

Op naar de 3e wedstrijddag tegen Scheemda. Volgens de weervoorspellers kan de gaskachel uitblijven. Het schijnt zomers warm te worden!