Corona Update 21 april

Het kabinet heeft de maatregelen in de strijd tegen het coronavirus iets versoepeld. Jeugd t/m 18 jaar mag onder voorwaarden sporten vanaf 29 april; de overige maatregelen zijn verlengd t/m 20 mei.

Dat betekent dat verenigingen beperkt open mogen voor tennissen, padellen en lesgeven aan jeugd t/m 18 jaar. De voorjaarscompetitie wordt verplaatst naar het najaar en de KNLTB maakt scenario’s en toolkits voor het sporten in 1.5 meter samenleving.

Wat betekent dit voor TC Usquert?

De KNLTB werkt het scenario uit voor tennis en padel voor jeugd t/m 18 jaar. Hierin nemen ze ook de adviezen en ideeën van verenigingen en leraren mee en toetsen ze de praktische haalbaarheid.

Ook wordt een uitgebreide ‘toolkit’ ontwikkeld, zodat verenigingen en leraren snel en makkelijk kunnen opstarten binnen de geldende richtlijnen.

De richtlijnen en uitvoering wordt nu eerst met NOC*NSF en de VSG afgestemd. Gemeenten maken hierover verder afspraken met sportverenigingen en buurtsportcoaches; er kunnen daardoor verschillen tussen gemeenten ontstaan.

TC Usquert wacht de richtlijnen en toolkit van de KNLTB af waarna wij de nodige voorbereidingen kunnen treffen.

De voorjaarscompetitie waaraan een damesteam aan zou deelnemen, wordt verplaatst naar het najaar.

Lees meer over de Corona-update op de website van de KNLTB