Voorjaarscompetitie in aantocht

De voorjaarscompetitie is voor veel spelers en verenigingen een van de hoogtepunten van het jaar. Voor spelers betekent competitie spelen een teamprestatie neerzetten, onderlinge concurrentie en trainen voor een doel. Ook voor verenigingen is de competitie belangrijk. Niet alleen omdat het veel sfeer en gezelligheid op de club brengt, maar ook omdat competitie spelen voor verbinding tussen de leden zorgt.

“En verbinding betekent binding met de club en behoud van spelers voor uw vereniging,”  schrijft de KNLTB.

Om zoveel mogelijk leden enthousiast te maken, vraagt de tennisbond om onderstaande informatie te delen. Welnu, aan dat verzoek voldoe ik graag, als verenigingscompetitieleider.

De KNLTB heeft een aantal  verbeteringen doorgevoerd die naar eigen zeggen voor een aanmerkelijk soepeler verloop van de voorjaarscompetitie moeten zorgen dan afgelopen jaar. Eerst zien, dan geloven, hoor ik je denken. Lees bij voorbaat mijn commentaar.

•Nieuwe schermen voor invoer van de uitslagen (ben benieuwd)
•Reisafstanden naar de tegenstanders zijn over het algemeen korter (klopt: 2x eigen provincie, 1x Drenthe)
•Verhouding van het aantal ploegen dat uit of thuis speelt per speeldag is beter in evenwicht (n.v.t. met slechts 1 ploeg…)
•De indeling van de ploegen binnen de afdelingen is verbeterd. Er zitten hoegenaamd geen ploegen van dezelfde vereniging meer bij elkaar in de afdeling (n.v.t.)
•De competitieregels blijven ongewijzigd. De KNLTB heeft de reacties van u en andere leden op een voorstel tot wijziging van een aantal regels zeer serieus genomen (mooi)

Weten wie meedoen aan de voorjaarscompetitie en waar en wanneer gespeeld wordt? Lees meer op KNLTB competitie
De thuiswedstrijden beginnen om 11 uur en we zouden het leuk vinden als jullie het enige 35+team komen aanmoedigen!

Jeanet Woldring-Droper
VCL