Najaarscompetitie 2019

De indeling voor de KNLTB Najaarscompetitie 2019 is vandaag bekendgemaakt.

TC Usquert doet mee met één damesteam in dezelfde samenstelling als de Voorjaarscompetitie waar zij kampioen geworden zijn.

Het team bestaat uit Hanneke Flikkema, Gerrie Flikkema, Karen Hansems, Roelien Werkman, Anne Haalboom en Jeanet Woldring.

Grote deelname

Volgens de Bond wordt de Najaarscompetitie steeds populairder. Dit jaar doen er maar liefst 21.023 teams mee, waarvan 14.444 teams aan de Najaarscompetitie Landelijk, 2577 teams aan de Junioren Competitie en 4002 teams aan de Kia Tenniskids competitie (Rode, Oranje en Groene competitie). Dat zijn in totaal ruim duizend teams meer dan in 2018.

Geen jeugdteam

Helaas heeft het bestuur geen jeugdteam op de been kunnen krijgen, wellicht volgend jaar.

Indeling

Het damesteam speelt tegen Mentheda1 en 2, De Kalkwijck 1, Nohn 1, Schipborg 1 en Haren 2.

De competitie start op donderdag 12 september 2019 en de eerste wedstrijd is een thuiswedstrijd tegen Mentheda 1. Publiek is van harte welkom!

Tussenstand 3 oktober 2019

Tussenstand 17 oktober 2019

Eindstand

Op 24 oktober won het damesteam met 3-1 van Nohn waardoor wij met 22 punten op de eerste plaats zijn geëindigd. Wederom kampioen!

Jeanet Woldring, verenigingscompetitieleider