KNLTB Voorjaarscompetitie 1e klasse gemengd 35+ van start

Deze week is de KNLTB voorjaarscompetitie weer van start gegaan. Dit jaar spelen we wederom in de eerste klasse van de landelijke voorjaarscompetitie. Met ‘we’ bedoelen we de ouwe getrouwen Hanneke, Pieter Klaas, Albert en ondergetekende. Dit jaar versterkt met PK’s ega Karen Hanssems.  Net als vorig jaar spelen spelen we 3x uit en 3x thuis. En wederom niet zo ver van huis. Nou ja, op T.C. Suthwalda in het Drentse Zuidwolde na dan. De beide andere clubs zijn Ten Boer en Delfzijl.

Op zondag 10 april,  een mooie zonnige lentedag,  moest de eerste wedstrijd gespeeld worden tegen T.C. Delfzijl. Pieter Klaas speelde de HE en had traditiegetrouw niet genoeg aan 2 sets. Helaas verloor hij de derde. Ook Karen, die voor het eerst van haar leven een single speelde, moest haar meerdere erkennen in de Delfzijlster dame. De damesdubbel van Hanneke en Karen ging eveneens naar de Delfzijlsters, maar de mix van moeder Hanneke en zoon Albert werd gewonnen. Evenals de herendubbel waardoor de uiteindelijke uitslag 3-2 voor Delfzijl werd. Op de KNLTB site is te zien dat Zuidwolde  eveneens met 3-2 verloren heeft van Ten Boer.

Zondag 17 april is de thuiswedstrijd tegen Ten Boer, waarbij we zullen proberen de winst naar ons toe te halen. Dat is ons vaker gelukt tegen hun (ook wel eens niet…). We hopen weer op mooi weer en veel publiek! Aan de banen zal het niet liggen, want die liggen er pico bello bij, net als de oefenkooi, het terras en de kantine!

De aanvoerder, Jeanet Woldring-Droper