Competities stopgezet, vrij spelen blijft mogelijk

Het kabinet heeft extra maatregelen aangekondigd om de snelle stijging van het aantal coronabesmettingen een halt toe te roepen. De horeca moet sluiten, de maximale groepsgrootte wordt teruggebracht en amateursportwedstrijden zijn verboden. De maatregelen gaan in op woensdag 14 oktober en gelden voorlopig voor de komende 4 weken. Over 2 weken maakt het kabinet de balans op en bepaalt dan het vervolg van de maatregelen.

Wat betekent dit voor tennis?

De KNLTB respecteert het besluit van de overheid om sportwedstrijden niet meer toe te staan. Onze gezondheid staat voorop en we moeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen.

Om het aantal reisbewegingen, het sociale verkeer en het aantal contacten tussen mensen te verminderen is het volgende van toepassing:

• de KNLTB Competitie 2020 stopt per direct.
  • Reguliere open toernooien kunnen niet doorgaan. Of de topjeugdtoernooien door kunnen gaan, is nog onduidelijk.
  • Het blijft mogelijk om vrij te tennissen en te trainen op de eigen vereniging, zowel buiten als binnen in de hal.
  • De maximale groepsgrootte is 4 personen.
  • Tennis en padel zijn geen contactsporten, de 1.5 meter afstand is goed te handhaven, zowel in enkel als in dubbelspel.
    Let op: KNLTB zal de uitspraak van premier Rutte m.b.t. ‘niet dubbelen’ vandaag toetsen.
  • Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten.
  • Publiek is niet toegestaan.

De KNLTB zal in overleg met NOC*NSF de exacte betekenis en consequenties van de maatregelen beoordelen en kijken wat dit verder betekent voor tennis en padel. Woensdag verwacht de Bond hier duidelijkheid over te kunnen geven.

Lees hier het volledige bericht van de overheid. En hier specifiek voor de sport.