Competitie 2017

Inschrijving KNLTB Voorjaarscompetitie gestart

De Voorjaarscompetitie is voor veel spelers en verenigingen één van de hoogtepunten van het jaar. Competitie spelen betekent een teamprestatie neerzetten, onderlinge concurrentie en trainen voor een doel. Ook voor TC Usquert is de competitie belangrijk. Niet alleen omdat het veel sfeer en gezelligheid op de club brengt, maar ook omdat competitie spelen voor een sterkere binding met de club zorgt.

Tot en met 1 december kun je je aanmelden bij jeanet@bencom.nl, VCL TC Usquert. Geef aan welke competitiesoort je wilt spelen. Waarvoor kun je je opgeven?

Naast het reguliere aanbod (DD,HD, MIX, 35+ zondag), kan er nu ook ingeschreven worden voor de drie nieuwe competitievormen die de KNLTB vanaf de Voorjaarscompetitie 2017 aanbiedt:

8&9-competitie

8maal9

Ben jij of ken jij iemand die graag eens competitie wil spelen? Iemand die net begonnen is of nog nooit competitie heeft gespeeld? Dan is de 8&9-competitie precies de juiste competitie. Nieuw in 2017 en onze club doet mee. We schrijven teams in van minimaal drie spelers/speelsters. Elk team speelt per wedstrijd twee dubbels, waarin alle combinaties mogelijk zijn. De wedstrijden zijn in april en mei, de wedstrijddag is donderdagavond. Meer info bij de VCL van onze club Jeanet Woldring, jeanet@bencom.nl tel 0618806085. Meer info lees je ook op de website van de KNLTB.

8maal9eigenschjpg

Onder35 Competitie

onder35comp

Onder35, de nieuwe competitie op zaterdagavond

Als je tussen de 17 en 35 bent, dan kun je meedoen aan deze competitie. We kunnen nu teams inschrijven voor de nieuwe Onder35-competitie van de KNLTB. Teams met speelsterkte 4 tot en met 7 kunnen we aanmelden. We spelen in april en mei. Zaterdag is de vaste speeldag, we beginnen om 17.00 uur. Interesse? Neem dan nú meteen even contact op met de VCL Jeanet Woldring, jeanet@bencom.nl tel 0618806085. Meer info lees je ook op de website van de KNLTB.

onder35eigensch

Zomeravondcompetitie

zomeravondknltb

Nieuw in 2017: Landelijke Zomeravondcompetitie

Misschien heb je het al gehoord of gelezen. In 2017 introduceert de KNLTB een Landelijke Zomeravondcompetitie. Deze competitie is al erg succesvol in Gelderland. En wij doen nu ook mee! Er wordt gespeeld op de woensdagavond (vanaf 19.00 uur). We spelen in mei en juni. Teams van alle speelsterktes kunnen we tot 1 januari aanmelden. Minimaal vier spelers in een team, elk team speelt twee dubbels per avond. Wie doet er mee? Opgeven kan bij de VCL van onze club Jeanet Woldring, jeanet@bencom.nl tel 0618806085. Meer info lees je op de website van de KNLTB.

zomeravondknltbeigensch
Groene competitie op zondag
De zondag wordt dé dag waarop jeugdtennis centraal staat. Wedstrijden in de World Tour werden al op zondag gespeeld, maar vanaf komend jaar worden, op uitdrukkelijk verzoek van de markt, ook de speelronden in de Groene competitie op zondag gehouden. In de praktijk bleek de woensdagmiddag vanwege maatschappelijke veranderingen niet altijd een even geschikt moment voor kinderen en ouders. Met name door de komst van continuroosters op basisscholen en andere activiteiten van kinderen kregen steeds meer clubs problemen om teams op de been te krijgen op de woensdagmiddag.

De KNLTB geeft aan dat de verschuiving van de Groene Competitie naar zondag voor sommige verenigingen voor banendruk kan zorgen omdat Groen gelijktijdig wordt gespeeld met de Voorjaarscompetitie. Aangezien TC Usquert geen competitiespelende jeugdleden heeft en er al 30 jaar slechts één 35+ team speelt op zondag, denk ik niet dat dat voor problemen zal zorgen. Al spreek ik als competitieleider de vurige wens uit dat we hierdoor wél baancapaciteitsproblemen krijgen. Dat betekent immers meer reuring en levendigheid voor de club!

Met vriendelijke groet,
Jeanet Woldring-Droper